joi, 24 februarie 2011

Budincă cu glazură de zahăr ars


Vă propun ceva dulce şi puţin răcoritor ;;)
Vă trebuie:
Pentru budincă:
- 500 mililitri de lapte
- o vanilie păstaie sau dacă nu aveţi o fiolă cu esenţă de vanilie
- 5 gălbenuşuri
- 150 grame de zahăr
- 75 grame de făină
- 1 lingură de coniac sau rom
- un praf de sare
Pentru glazură:
- baton de vanilie
- 400 grame de zahăr
Mod de preparare:


Prima dată faceţi glazura de zahăr ars.
Pune zahăru cu batonul de vanilie pe foc mic până se topeşte şi se formeaza ca un caramel.
Când e gata toarnă-l repede în castronaşele în care ai să bagi şi budinca.

Pentru budincă, fierbe laptele cu zahărul, un praf de sare, romul, miezul de vanilie sau esenţa. Când s-a încălzit puţin, opreşte o cană, iar restu lasă să fiarbă.
Amestecă făina cu gălbenuşurile, toarnă treptat lichidul păstrat.
După ce restul de lapte a fiert, adaugă amestecul de făină şi pune totul la baie de abur, tine-l pe foc până se leagă compoziţia bine. ( atenţie...trebuie să fie cam tare, abea să curgă )


aşa arată crema mea...


iar aşa castronasele mele cu zahărul ars...


peste glazura de zahăr am pus crema fierbinte...
aici sunt 5 castronaşe pentru că nu am ştiut că iasă aşa multă cremă...


le-am acoperit cu folie şi le-am dat la frigider pentru cel puţin două ore...



cum am scos-o:
am pus farfuriuţa peste castronaş, apoi am întor invers... castronaşul deasupra şi farfuriuţa dedesupt...


aşa arată scoasă... yammy :D




POFTĂ BUNĂ !!!!

Niciun comentariu: