joi, 10 martie 2011

Gogoşele pufoase


Aveţi nevoie de:

- 500 grame de făină ( eu folosesc cea Boromir, îmi place foarte tare... nu m-a dezamăgit nicodată) - un cub de drojdie proaspătă ( 25 de grame )
- 150 mililitri de lapte cald
- coajă rasă de lămâie
- 70 grame de zahăr
- două ouă
- esenţă de vanilie
- 40 mililitri de ulei
- un praf de sare
- zahăr pudră amestecat cu un pliculeţ de zahăr vanilat

Mod de preparare:

Făina se cerne într-un castron mai mare, se face o gaură în mijloc.
Jumătate din cantitatea de lapte se amestecă cu cubul de drojdie şi cu două linguri de zahăr, se amestecă până s-a dizolvat toată drojdia.


Compoziţia se răstoarnă în castronul cu făină, în mijloc şi se acoperă lichidul cu o mână de făină.
Se lasă 20 de minute să se odihnească. După cele 20 de minute trebuie să arate cam în poză.

Restul de lapte se amestecă cu restul de zahăr, ouăle, coaja rasă de lămâie, sarea, vanilia şi uleiul într-o crăticioară, apoi se dă pe foc mic până se încălzeşte...
Acest amestec se toarnă peste făina cu drojdie, şi se frământă până nu se mai lipeste şi face ,,băşici,, ... la final se mai frământă cu puţin ulei şi se lasă la crescut timp de o oră la căldurică. :)


Aşa arată aluatul meu bine frământat...


După o oră am împărţit aluatu în două, am întins o foaie de cca 1 cm grosime, le-am decupat în forma dorită şi le-am mai lăsat puţin pe masă ca să mai crească.
Într-o tigaie curată se încinge ulei cam de două degete şi se prăjesc gogoşile în el. :)
Se scot pe un şerveţel de bucătărie ca să nu fie uleioase.



Aşa arată gogoşelele mele, eu le-am făcut în forme de floricele, fluturaşi şi peştişori pentru fetiţa mea. :)


Se tăvălesc prin zahăr şi se pot servi :)






Niciun comentariu: